SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OPERACJI

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OPERACJI

  1. Tytuł operacji: Innowacje marketingowe oraz organizacyjne w zakresie tworzenia automatycznych modeli procesów decyzyjnych, finansowych, organizacyjnych i transferu informacji. 

      2. Wskazanie osoby, która sporządziła sprawozdanie: 

Łukasz Czech, Królewski Dwór  4, 21-200 Parczew, lukaszczech8@gmail.com, 508 744 899 

3. Wskazanie osoby pełniącej funkcje związane z kierowaniem operacją zgodnie z umową o przyznaniu pomocy: Łukasz Czech, Królewski Dwór  4, 21-200 Parczew, lukaszczech8@gmail.com, 508 744 899 

4. Wskazanie podmiotów wchodzących w skład grupy operacyjnej: 

  • Agrowe App Sp. z o. o., Królewski Dwór 4, 21-200 Parczew, lukaszczech8@gmail.com, 508744899
  • Karol Chmielewski, Myślice 28, 82-450 Stary Dzierzgoń, biuro@grmyslice.pl, 791649496 

5. Słowa kluczowe umożliwiające identyfikację przedmiotu operacji: produkcja roślinna i ogrodnictwo 

6. Okres realizacji operacji 09.03.2022-31.01.2024 

7. Źródła finansowania operacji: Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) w 63,63% oraz krajowe środki publiczne w 36,37%. 

8. Całkowity budżet operacji: 1 469 042,81 

9. Wskazanie obszaru na poziomie NUTS 3 określonego w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS) (Dz. Urz. UE L 154 z 21.06.2003, str. 1, z późn. zm.84) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 196), na którym realizowane były główne zadania w ramach operacji: 060610913045 (gmina Parczew) 

10.Krótkie podsumowanie operacji, zawierające opis celów i głównych zadań, które zostały zrealizowane, oraz wskazanie uzyskanych w ich wyniku rezultatów (w języku polskim i angielskim). 

Celem operacji było wytworzenie innowacji marketingowych oraz organizacyjnych w celu zwiększenie poziomu innowacji w polskim i europejskim ekosystemie rolno-spożywczym, zwiększenie poziomu ochrony środowiska oraz łagodzenie zmian klimatycznych.Główne zadania do zrealizowania opeirały się na wypracowaniu skutecznych rozwiązań infomatycznych w oparciu o przegląd literatury oraz badania ankietowe przeprowadzone pośród rolników. Główne rezultaty to rozwiązania wspierające automatyzację organizacji pracy, płodozmianu w gospodarstwie oraz wymiany danych w zakresie istniejących danych gromadzonych w gospodarstwach rolnych. 

Główne korzyści wynikające z zastosowania poszczególnych przewidywanych rezultatów operacji ro innowacje organizacyjne i marketinowe w zakresie przetwarzania, gromadzenia, automatyzacji przetwarzania oraz standardów udostępniania danych zgromadzonych przez rolników. Zakłada się, że w wyniku wytworzonych innowacji gospodarstwa uzyskają dostęp do skutecznych rozwiązań ułatwiających organizację prac w gospodarstwie, planowanie zabiegów czy udostępnianie danych o gospodarstwie. 

ENG: The aim of the operation was to create marketing and organizational innovations in order to increase the level of innovation in the Polish and European agri-food ecosystem, increase the level of environmental protection and mitigate climate change. The main tasks to be performed were based on the development of effective IT solutions based on a literature review and survey research. carried out among farmers. The main results are solutions supporting the automation of work organization, crop rotation on the farm and data exchange on existing data collected on farms. 

The main benefits resulting from the application of the individual expected results of the operation are organizational and marketing innovations in the field of processing, collection, processing automation and standards for sharing data collected by farmers. It is assumed that as a result of the innovations produced, farms will gain access to effective solutions facilitating the organization of work on the farm, planning treatments or sharing data about the farm. 

11. Główne korzyści wynikające z zastosowania poszczególnych lub wszystkich rezultatów operacji przez ich adresata (prosty opis, bez stosowania terminologii naukowej, w języku polskim i angielskim). 

Podsumowując, zrealizowane badania oraz prace –  udało się wykonać wszystkie założone w projekcie innowacje.   

 

  1. Automatyzacja procesów organizacyjnych w gospodarstwie przy wykorzystaniu istniejących danych.
  2. Możliwości transferu danych o gospodarstwie za pomocą API do wielu różnych miejsc
  3. Obliczanie interakcji pomiędzy uprawami na podstawie danych importowanych z wniosku o dopłaty bezpośrednie
  4. Automatyzacja doradztwa w zakresie środków ochrony roślin na podstawie danych z płodozmianu.
  5. Stworzenie możliwości uploadu swojej agrotechniki na stronę internetową w celu dzielenia się dobrymi praktykami 

 

W wyniku prac udało się opracować funkcjonalne moduły miedzy innymi : agrosplendor, moduł doradztwa w zakresie doboru środków ochrony roślin, moduł doradztwa w zakresie doboru odmian. Opracowano również cały system umożlwiający użytkownikowi szybkie wprowadzenie danych z wniosku o dopłaty oraz całe środowisko do planowania zabiegów oraz wykonywania symulacji opłacalności dla różnych konfiguracji upraw , agrotechniki. Opracowany moduł symulacji zapewne przyczyni się do poprawy ekonomiczności oraz decyzyjności w gospodarstwach rolnych.  

 

W wyniku prac zespół uruchomił środowisko technologiczne, zostały przy tym poczynione konfiguracje modułów, analizy, oraz testy dla różnych konfiguracji i rozwiązań opracowanej aplikacji. Przeprowadzono wiele dyskusji oraz konsultacji w zakresie doboru rozwiązań technicznych i bibliotek, oraz przeanalizowano ergonomię interfejsu. Przetestowano i zoptymalizowano czasy pracy funkcji, oraz zoptymalizowano pracę i czas odpowiedzi algorytmów obliczających i generujących harmonogram. Zespół przygotował dokumentacje do obsługi modułów umożliwiających działania systemu po stronie użytkownika oraz dokumentacji API do exportu danych. 

 

 

Zespół analityków przeprowadził liczne analizy, miedzy innymi w zakresie sposobu w jaki użytkownicy podejmują decyzje w procesie udostępniania agrotechniki oraz planowania zabiegów . Na podstawie zebranych danych i ankiet opracowano widoki oraz interfejsy użytkownika do prezentacji danych z gospodarstwa. Opracowane rozwiązania przetestowano pod kątem funkcjonalności, oraz ergonomii użytkowania. 

  

Na podstawie zebranych danych analitycy zebrali dane o sposobach prezentacji danych  w gospodarstwie. Udało się pozyskać informacje w jakiej formie zaprezentowane dane będą dla użytkowników najbardziej przystępne, a sposób prezentacji wygenerowanego postu do social mediów będzie najbardziej czytelny i funkcjonalny.  

 

Analitycy opracowali modele logiczne korelacji miedzy danymi, oraz różne formy prezentacji danych oraz logikę prezentowania graficznego procesów.  

 

Liczne konsultacje przeprowadzone z rolnikami pozwoliły skonfrontować przygotowany system, widoki oraz założenia poczynione w zespole z realnymi potrzebami rynku i preferencjami użytkowników. Na podstawie przeprowadzonych konsultacji z rolnikami oraz potencjalnymi użytkownikami przygotowywanego rozwiązania, opracowaliśmy sposób prezentacji informacji, system wyboru, oraz koncept przepływu danych. Opracowane grafy i mockupy posłużyły do omówienia koncepcji z działem programistycznym. Umożliwiły również przedyskutowanie koncepcji z przyszłymi użytkownikami, dzięki czemu wypracowaliśmy model rozwiązania przyjaznego dla użytkowników oraz trafiający w aktualne zapotrzebowanie rynku. W ramach badań została przeprowadzona szeroka kampania z wykorzystaniem ankiet. Zebrane informacje pozwoliły opracować grafy aplikacji , zdobyć informacje o preferencjach użytkowników, ocenić aktualne rozwiązania  oraz ich ocenę  w oczach użytkowników. Ankiety nakreśliły obraz-  czym kierują się użytkownicy przy wyborze rozwiązań przy prezentacji  agrotechniki i podejmowaniu decyzji w planowania prac w swoich gospodarstwach,  oraz dzieleniem się doświadczeniami.  

  

Większość użytkowników uważała, że zaproponowane rozwiązania są bardzo pożądane i ułatwiają proces planowania . Zebrane opinie ukierunkowały proces tworzenia i opracowania koncepcji rozwoju i tworzenia oprogramowania i funkcjonalności modułów.  

 

Opracowane rozwiązanie spełnia założone w projekcie innowacje oraz udostępnia wszystkie zaplanowane funkcjonalności. Dzięki przeprowadzonym badaniom oraz ankietom wpisuje się w potrzeby użytkowników i rynku jako innowacyjne narzędzie do prowadzenia gospodarstwa rolnego ENG: In summary, the conducted research and tasks were successful, and all the innovations set out in the project were accomplished: 

 

    Automation of organizational processes in the farm using existing data. 

    The possibility of transferring farm data through an API to many different locations. 

    Calculation of interactions between crops based on data imported from the direct payment application. 

    Automation of advice on plant protection products based on crop rotation data. 

    Creation of the option to upload one’s agronomic practices to a website for sharing best practices. 

 

As a result of the work, functional modules were developed, including: agrosplendor, an advisory module on the selection of plant protection products, and an advisory module on the selection of varieties. A complete system was also developed, allowing the user to quickly input data from the subsidy application and an entire environment for planning treatments and performing profitability simulations for different crop configurations and agronomic practices. The developed simulation module will likely contribute to improving the economy and decision-making in farms. 

 

The team launched a technological environment, and in the process, configurations of modules, analyses, and tests were made for different configurations and solutions of the developed application. Numerous discussions and consultations were held on the selection of technical solutions and libraries, and the ergonomics of the interface were analyzed. Function operation times were tested and optimized, as well as the performance and response time of the calculating and scheduling algorithms. The team prepared documentation for operating the modules that enable the system’s actions on the user side and API documentation for data export. 

 

The team of analysts conducted numerous analyses, including on how users make decisions in the process of sharing agronomic practices and planning treatments. Based on the collected data and surveys, user interfaces and views for presenting farm data were developed. The developed solutions were tested for functionality and ergonomics of use. 

 

Based on the collected data, the analysts gathered information on ways of presenting data in the farm. It was possible to obtain information on how the presented data would be most accessible to users, and how the presentation of the generated post to social media would be most readable and functional. 

 

The analysts developed logical models of correlations between data, various forms of data presentation, and the logic of graphical process presentation. 

 

Numerous consultations with farmers allowed us to confront the prepared system, views, and assumptions made by the team with the real market needs and user preferences. Based on the consultations with farmers and potential users of the prepared solution, we developed a way of presenting information, a selection system, and a data flow concept. The prepared graphs and mockups were used to discuss the concept with the programming department. They also allowed for discussion of the concept with future users, thanks to which we developed a user-friendly solution model that meets the current market demand. A broad survey campaign was conducted as part of the research. The information gathered allowed for the development of application graphs, gaining insights into user preferences, evaluating current solutions and their assessment by users. The surveys outlined the considerations that guide users in choosing solutions for presenting agronomic practices and making decisions in planning work in their farms, and sharing experiences. 

 

Most users found the proposed solutions to be very desirable and facilitating the planning process. The collected opinions guided the process of creating and developing the concept of software and module functionality development. 

 

The developed solution meets the innovations set out in the project and provides all the planned functionalities. Thanks to the conducted research and surveys, it fits into the needs of users and the market as an innovative tool for managing a farm. 

12. Adres strony internetowej dotyczącej operacji https://grupaoperacyjnaagrowe.pl/ 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *